Saturday, October 1, 2011

4. loeng: sotsiaalsed võrgustikud

Käesolevaks nädalaks antud ülesande raames võtan luubi alla Twitteri sotsiaalvõrgustiku, et analüüsida selle juures Matt Webb'i kriteeriumeid. Twitter võimaldab lagedale tulla kuni 140 tähemärgiste mõtte-säutsatustega, mis ühest küljest sunnib oma mõtte väga konkreetselt kirja panema ja teisalt hõlbustab lugemist. Väga olulisel kohal on teiste sissekannete jälgimine ja oma n-ö jälgijate kogumine. Järgnevalt kriteeriumide juurde.
Identiteet. Esinetakse oma pärisnime all, mis on juba registreerimisel kohustuslik sisestada. Tundmatuna puuduks säutsumisel mõte.
Kohalolek. Twitteris kui sotsiaalvõrgustikus üksi säutsumisel poleks mõtet: ilmselt on vähemalt mõnedki jälgijad olemas, kes hoiavad meie sissekannetel silma peal, või vähemalt pole me neile juurdepääsu piiranud ja keegi ikka loeb (viimane tuleb kõne alla ilmselt tuntumate füüsiliste ja juriidiliste isikute korral).
Facebook'ist, Orkutist ja miks mitte ka rate.ee'st tuntud sõbrakutsed puuduvad. Kasutades "follow" nuppu saab jälgida paljude isikute postitusi, kuid huvi peaks pakkuma see, kas keegi on registreerinud end meie jälgijaks.
Suhted. Ainsad loogilised suhted ongi eelpool nimetatud huvipakkuvate kontode jälgijaks registreerimine ja oma jälgijate kuvamine.
Vestlused. Avaldatud "säutsatused" meenutavad omamoodi monoloogi postitaja hetketegevuse, reklaamikampaania, põnevate linkide vms näol. Vastamiseks on teised võimalused ja see pole Twitteri mõte.
Rühmad. Rühmadena saab välja tuua isikud, keda jälgitakse ja isikud, kes meid jälgivad. Mõnikord võib emmas-kummas olla liikmete arv lausa tuhandetesse ulatuv.
Reputatsioon. Otseselt reputatsiooni staatuse pool puudub, kuid aimu isiku mõjuvõimust võib anda tema jälgijate hulk.
Jagamine. Oma kuni 140märgilisi postitusi saab jagada kas kõigile või piiratult ainult neile kellele lubad.

No comments:

Post a Comment