Seekordse nädala ülesande püstitus on tuua näide hea ja halva folksonoomia kasutuse kohta.
Heaks näiteks võib pidada tag'imisel põhinevat sotsiaalvõrgustiku saiti 43things.com. Puuduvad otsesed viited inimeste vahel erinevalt traditsioonilistest sotsiaalvõrgustikest (a'la sõbrad facebook'is): kõik algab eesmärkide sisestamisest ning see seotakse teiste inimeste sarnaste huvidega. Näiteks selgub, et inimesed soovivad kõige enam armuda ning alles järgmistel kohtadel on töö leidmine, enesekindluse tõstmine ja võimalik kaalulangetamine.
Ilmselt on võimalik tehniliselt ka folksonoomilist funktsionaalsust valesti realiseerida, kuid kehva näite toon hoopis sisulise poole pealt. Halb toimivus võib alguse saada, kui tag'imist on püütud meelevaldselt sisse tuua näitamaks asja kaalukamana. Tekkinud on uus termin -- quick’n'dirty-tagging. Üks markantsemaid näiteid võiks olla technorati.com sildipilved, mis sisaldavad kordusi, ebasobivaid termineid ning isegi spämmi.
No comments:
Post a Comment